UE bip projekty unijne FB

Wycieczka do Kórnika

zdjęcie przedstawia grupę seniorów

W czwartek, 20 czerwca 2024 roku, grupa Seniorów z naszego Klubu pojechała na wycieczkę do Kórnika.

Pierwszym punktem zwiedzania było Arboretum Instytutu Dendrologii PAN, które jest rodzajem ogrodu botanicznego, gdzie gromadzone są rośliny drzewiaste. Kórnickie Arboretum założone zostało w 1826 roku przez Tytusa Działyńskiego na terenie parku otaczającego Zamek. Kolekcja drzew i krzewów obejmuje tutaj około 3000 gatunków i odmian. Piękno ogrodu zachwyciło wszystkich zwiedzających, a przewodnik dodatkowo wzbogacił naszą wiedzę oraz ciekawość. Po zwiedzeniu Arboretum była chwila na kawę, a później podzieleni na grupy poszliśmy zwiedzać Zamek. Muzeum w Zamku w Kórniku jest XIX- wieczny dom Tytusa i Celestyny Działyńskich, jak dom Jana Działyńskiego – ich syna, który po ojcu przejął Zamek i zakończył jego przebudowę. Ostatecznie urządzali go dalej Jadwiga z Działyńskich Zamoyska siostra Jana, jej syn Władysław i córka Maria. Pomieszczenia w Zamku są tak zaaranżowane, że mamy wrażenie, że właściciele zaraz wrócą. Piękne zabytkowe meble, obrazy, fortepian i wiele innych pięknie oddają dawne czasy. Oczywiście widzieliśmy tez portret Białej Damy, która czuwa nad Zamkiem w Kórniku. Następnie udaliśmy się na przystań, gdzie barką Biała Dama popłynęliśmy przez Jezioro Kórnickie do Tawerny na pyszny obiad. Wypiliśmy też kawę i zjedliśmy smaczne lody. Pogoda dopisała, więc zrobiliśmy mnóstwo pięknych zdjęć. Zachwyceni urokami Kórnika wróciliśmy do domu w doskonałych humorach.

Doskonale tutaj trafia powiedzenie „Cudze chwalicie, swego nie znacie”. Polska jest piękna!